Fructele de sezon

Fructele de sezon

Fructele de sezon

In fiecare an astept cu nerabdare sosirea fructelor de sezon autohtone, aici ma gandesc tot timpul la caspsuni si cirese. Nimic nu se compara cu gustul acestora coapte si reci de la frigider. Imi place sa merg la piata si sa le cumpar, atat pentru mine cat si pentru copii care le adora.

Pe langa faptul ca le consumam, ar trebui sa ne documentam si sa aflam care sunt beneficiile acestora. Cred ca multa lume stie despre anumite fructe doar ca pot provoca alergii, nu si faptul ca au multe proprietati.

Capsunile si ciresele sunt preferatele mele de cand am fost mica, desi faceam o forma de alergie usoara la capsuni cand eram mica care intre timp a disparut. Incerc de fiecare data sa caut sa consum aceste fructe de la noi din Romania, desi pe tot parcursul anului sunt in magazine dar nu au acelasi gust.

Una din caracteristicile acestora foarte importanta pentru noi doamnele sau domnisoarele este ca le putem consuma atunci cand tinem o cura de slabire, fiind slab calorice si cu un continut scazut de zahar si bineinteles consumate in cantitati moderate.

Capsunile contine multa vitamina C dar si vitamina B2 si acid folic, acestea fiind recomandate pentru reducerea constipatiei cat si a colesterolului. Acestea pot fi consumate chiar si de diabetici deoarece echilibreaza cantitatea de zahar din organism.

Ciresele la fel au un continut ridicat de vitamina C dar si de caroten si de vitamina B9. Sunt benefice persoanelor care sufera de reumatism, in zilele noastre tot mai des intalnit de la varste destul de scazuta. Eliminand acidul uric acestea dau o energie aparte intregului organism.

Specialistii de la Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) considera ca daca mancam 500 de grame de fructe si legume zilnic avem un risc mai scazut de boli cardiovasculare si acest lucru este cred testat de multe persoane chiar daca poate nu realizam asta.

De preferat este sa consumam aceste fructe cat mai proaspete si foarte bine spalate, de fiecare data inainte de consum. Trebuie consumate moderat si fara nici un adaos de zahar.

Acestea de asemenea pot fi folosite in prepararea smoothie-urilor, tartelor si chiar inghetatei daca ai preocupari in ceea ce priveste alimentatia sanatoasa!

 

Leave a Reply