Încălzirea

Încălzirea

Încălzirea

Încălzirea

Indiferent de antrenamentul de fitness sau cel sportiv efectuat, chiar daca este de o intensitate mica sau de una mai ridicata trebuie sa tinem cont de un aspect foarte important si anume INCALZIREA.

Este important mai ales la sala sa ajungem la timp si sa nu sarim peste partea de incalzire, chiar daca unora li se pare banala sau considera ca mersul pe jos pana la sala sau baza sportiva a fost suficient pentru a fi pregatit de antrenament. Vad multe cliente care tot timpul sunt contra cronometru si intarzie ratand una din partile principale ale antrenamentului. Este foarte gresit sa ratam aceasta parte si ar trebui sa ne organizam timpul in asa fel incat sa fim prezente inca de la inceput.

La clasele aerobice este foarte important ca acestea sa fie structurate in 3 parti, incalzirea, conditionarea rezistentei si relaxarea. Incalzirea in sine trebuie sa fie intre 5-10 min si sa cuprinda toate partile corpului, incalzind gradual de sus in jos. Cateva lucruri generale care poate multa lume inca nu le cunoaste despre incalzire incercam sa le evidentiem in acest articol pentru a ajunge fiecare sa realizeze importanta sa.

Incalzirea in primul rand previne riscul de accidentari din timpul unui antrenament si creste tensiunea treptat pregatind inima pentru un antrenament mai intens. Bineinteles temperatura musculara va creste treptat ajutand organismul sa fie pregatit pentru urmatoarea etapa din cadrul antrenamentului.

Ca si instructor de aerobic licentiat incerc sa le ofer clientelor sfaturi cu privire la partea de incalzire si sa incerc sa acopar toate partile corpului treptat pentru a avea un antrenament eficient dupa partea de incalzire.

Intotdeauna incep cu o incalzire generala iar apoi continui cu o incalzire locala in functie de ce clasa am sau care parte a corpului urmeaza sa o lucram mai mult in timpul orei.

ÎncălzireaO incalzire clasica pentru orice tip de antrenament fie in sala fie afara trebuie sa inceapa cu niste rotiri clasice de cap in jur de 20-30 de secunde dupa care sa incerci sa duci stanga dreapta cat mai aproape de umar la fel in jur de 20-30 de secunde.

Coborand mai jos incepem sa lucram umerii, bratele si pieptul cu exercitii usoare, brate intinse in lateral care se apropie in fata, la fel repetam cate 30 de secunde. Exista multe variante de incalzire a membrelor superioare, exercitiile fiind alese de fiecare instructor in parte.

Nu in ultimul rand ajungem si la partea inferioara, executand diferite fandari sau genuflexiuni. Acesta este un model de incalzire explicat in mare, dar difera de la instructor la instructor fiecare fiind stapan pe clasa sa.   .

Daca am reusit sa incalzim in mod general tot corpul si stim ca urmeaza sa lucram bratele atunci trebuie sa executam si o incalzire locala oferind o atentie mai sporita bratelor.

In calitate de instructor sunt foarte atenta ca persoanele care participa la clasa sa se incalzeasca bine si sa execute corect miscarile. Intotdeauna in timpul unei clase incercam sa explicam care este importanta incalzirii cat si a relaxarii de la final si sa incerce sa nu se lipseasca de aceste doua parti indiferent ce aleg sa practice. Personal ador senzatia din timpul incalzirii cand simt cum tot organismul se pune in miscare, cum incep sa ma incalzesc treptat si sa imi intru in ritmul necesar pentru a continua ora. Niciodata, oricat as fi de obosita sau ori cate clase as avea in timpul unei zile nu sar peste aceasta parte.   .

Ceea ce este bine de retinut este ca fiecare instructor are parerea proprie despre ce inseamna un antrenament, o clasa. Fiecare isi organizeaza clasa si munca cum stie si nu este de condamnat dar cu siguranta se respecta structura unui antrenament.

 

Leave a Reply